معرفی مرکز داوری

موسسه حقوق و داوری دادآفرین به عنوان یکی از موسسات حقوقی ایرانی با بهره مندی از وکلا و مشاورین حقوقی برجسته و شایسته مبادرت به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و وکالت در زمینه های مختلف می نماید. توجه به داوری و اهمیت دادن به حل و فصل اختلافات از طریق دوستانه یکی از اهداف اصلی موسسه حقوقی و داوری دادآفرین می باشد که نه تنها این موسسه در ترویج، تشویق و گسترش آن در جمع حقوقدانان و وکلای داخلی و جوان، نقش شایسته و قابل توجهی داشته، بلکه حل و فصل اختلافات موکلان خود را نیز با توجه به این روش مدرن همواره مد نظر داشته است. در همین راستا، مرکز داوری موسسه حقوقی و داوری دادآفرین تاسیس و آماده خدمت رسانی به متقاضیان در خصوص حل و فصل اختلافات از طریق داوری می باشد.

شایان ذکر است که افراد حقیقی و حقوقی قادر خواهند بود که کلیه اختلافات حقوقی میان خود را جهت رسیدگی از طریق داوری به مرکز داوری موسسه حقوقی و داوری دادآفرین ارجاع نمایند. البته باید توجه شود که دعاوی مربوط به اصل نکاح و فسخ آن، طلاق، نسب و دعاوی مربوط به ورشکستگی قابل رسیدگی داوری نیستند، و باید توسط مراجع قضایی دارای صلاحیت رسیدگی شوند.

شرط داوری در قرارداد

متقاضیانی که تمایل دارند اختلافات احتمالی آنان در آینده به مرکز داوری موسسه حقوقی و داوری دادآفرین ارجاع داده شود تا براساس قواعد داوری آن مرکز حل و فصل گردد، میبایست شرط داوری ذیل را در قرارداد خود وارد نمایند:

«کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از قرارداد حاضر و یا مرتبط به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای مفاد آن به موسسه حقوقی و داوری دادآفرین به شماره ثبت 2181 ارجاع می گردد که طبق آیین نامه داخلی و قواعد داوری موسسه مذکور بصورت قطعی و لازم الاجراء حل و فصل گردد. داور/داوران علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز منظور خواهد نمود. شرط داوری حاضر، موافقتنامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می‌شود و در هر حال معتبر و لازم الاجراء است».

علاوه بر این، در صورت عدم وجود شرط داوری در قرارداد، طرفین اختلاف همچنان قادر خواهند بود که هر گونه اختلاف خود را از طریق تسلیم درخواست داوری به مرکز داوری موسسه حقوقی و داوری دادآفرین ارجاع دهند.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، لطفا با ما تماس بگیرید.